Modele moderne integrative de conceptualizare (clinică) și de documentație de caz în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu și de familie
Natura activităţii: formare profesională continuă – curs.
Activitatea de formare continuă a fost adusă la zi și (re)acreditată în cadrul profesional a AΨQ.
Aviz CPR – Nr. 103 din 08/04/2025 (valabil timp de 5 ani).
Numărul de ore: 24. Numărul de credite acordate de CPR: 24.
Susținut de către: Dr. ŠKOLKA Enikő – psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu şi familie (Asociația Ψ-Quest, Cluj-Napoca), treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); psihoterapeut psihodinamic individual pentru adulți (IPI, Washington DC/ Maryland, SUA); schema psihoterapeut aflat în supervizare (STISA – Africa de Sud); președintele Comisiei Profesionale a AΨQ; coordonatoarea grupului de lucru Ψ-Quest, preocupat de cercetare; fost lector universitar titular în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.
Obiective: Printre obiectivele workshop-ului se numără: familiarizarea cu, respectiv aprofundarea de către participanţi a unor modele moderne de conceptualizare și de documentație de caz de natură integrativă de sine stătătoare sau fundamentate pe cadre integratoare din sfera psihoterapiei sistemice; îmbunătăţirea competenţelor – din sfera conceptuală și executivă – specifice acestor demersuri (adică a: organizării cantității imense de informații dobândite în cadrul ședințelor psihoterapeutice; conceptualizării cazului în manieră cultural și etic sensibilă; evaluării şi a judecăţii clinice, respectiv a realizării planului de intervenție; luării de decizii terapeutice; urmăririi sistematice a progresului/regresului sistemului client și a integrării sistematice a feedback-ului acestuia; a realizării de predicții privind deznodământul intervențiilor și a procesului terapeutic); clarificarea diferențelor dintre documentația de caz realizată în documentația profesională, respectiv notele de caz ale psihoterapeutului; aprofundarea principiilor și a liniilor directoare privind bunele practici din domeniu. Alături de prezentarea teoretică, în cadrul workshop-ului se facilitează clădirea și exersarea de competențe (cunoștințe, abilităţi practice, atitudini) de conceptualizare, formulare, documentare și management de caz în practica psihoterapeutică prin analiza unor exemple clinice din experienţa psihoterapeutică a formatoarei şi a participanţilor, dezbateri, problematizări, exerciții ce privesc conceptualizări de caz centrate pe sistemul client și pe procesul psihoterapeutic (cărora le sunt subsumate și modele de conceptualizare de caz specifice diferitelor teorii sistemice, respectiv elemente din modele de conceptualizare pe caz centrate pe simptome).
Formarea se desfăşoară în limba română, în Cluj-Napoca sau în mediul electronic (videoconferință în direct prin platforma Zoom). La cerere formator-supervizorul desfăşoară activitatea profesională şi în limba maghiară.
Participanţi potenţiali: psihoterapeuţi sistemici, psihoterapeuți specializați în alte modalități de psihoterapie; psihologi clinicieni, consilieri psihologici; medici, psihologi, psihopedagogi, asistenţi sociali, teologi, respectiv studenții facultăților de profil anterior menționate. Notă – în condițiile în care Colegiul Psihologilor din România produce modificări în privința licențelor pe baza căruia se poate participa la formări în domeniul psihoterapiei, aceste modificări vor fi respectate (excepție făcând formările continue la care s-au semnat deja contracte).
Calendarul formării continue:
Datele zilelor de lucru vor fi anunțate în curând.
Programul de lucru – 8 ore/ zi, ora de formare fiind echivalentul a 50 de minute, sosirea va fi la ora 8.45, formarea va începe la ora 09 (va exista o pauză de masă de o oră și două pauze mici a câte 15 minute).
Condiții de dobândire a diplomei de participare din partea CPR și AΨQ, respectiv a diplomei AΨQ pentru colegii, care nu sunt membri ai CPR:
- respectarea politicilor de prezență în conformitate cu Regulamentul AΨQ (fiind admise maximum 20% absențe – adică 4 ore și 30 de minute). Un număr mai mare de absențe conduce la imposibilitatea continuării participării, respectiv a obținerii certificatului de participare și a punctelor de credit. Nu se oferă credite parțiale. Absențele se achită integral,
- în condițiile desfășurării FC în mediul online, deschiderea camerei video pe toată durata activității este obligatorie alături de respectarea intimității mediului de învățare,
- între module, realizarea integrală a sarcinilor pentru acasă,
- în condițiile păstrării anonimatului: completarea la încheiere a formularului de evaluare a programului și a prestației formatorului-supervizor,
- achitării integrale a taxei de participare.
Notă – cele 24 de ore se recunosc integral ca ore de participare la workshop-uri/ conferinţe în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu și de familie.
Taxa de participare: echivalentul în lei a 10 euro/ ora de formare (cursul BNR). Plata se realizează prin virament bancar în contul AΨQ.
Numărul minim de participant – 15 persoane. Numărul maxim de participanţi: 21 de persoane.
Înscrierile se fac în ordinea cronologică a anuțării intenției de participare, oricând în intervalul de până la debutul zilelor de lucru – Înscriere electronică. Locurile se ocupă din momentul achitării taxei de participare în intervalul 01-08 septembrie 2025.
Informaţii suplimentare prin e-mail: psi.quest.CP@gmail.com. Înscriere electronică.