Cikkek:

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

Comportamentul suicidar în cazul persoanei adulte. Identificarea, evaluarea riscului letal. Intervenție de criză, psihoterapie. O abordare multi-nivelară, procesual-integrativă, fundamentată pe: acordare relațională, modele,  instrumente și competențe empiric validate/ informate, practică reflexivă

Natura activităţii: training-workshop.

Activitatea de formare continuă a fost adusă la zi și (re)acreditată în cadrul profesional a AΨQ.

Aviz CPR – Nr. 344 din 11/12/2024 (valabil timp de 5 ani).  

Numărul de ore – 50. Numărul de credite acordate de CPR – 50. (AFC este în curs de acreditare).

Susținut de către: Dr. ŠKOLKA Enikő – psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu şi familie (Asociația Ψ-Quest, Cluj-Napoca), treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); psihoterapeut psihodinamic individual pentru adulți (IPI, Washington DC/ Maryland, SUA); schema psihoterapeut aflat în supervizare (STISA – Africa de Sud); președintele Comisiei Profesionale a AΨQ; coordonatoarea grupului de lucru Ψ-Quest, preocupat de cercetare; fost lector universitar titular în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Obiective – Riscul suicidar constituie un fenomen complex, polifactorial determinat și de cele mai multe ori fluctuant, dinamic (cu anumiți factori de risc în mai mare măsură prezenți la unele categorii din populație decât la altele). Capacitatea specialistului de a identifica și de a lucra eficient cu această țintă mobilă (uneori manifestă, alteori latentă) este dependentă de clădirea unor competențe complexe (cunoștințe, abilități, atitudini-valori). Creșterea gradului de competență a clinicianului în munca cu clienții cu potențial suicidar, cu risc suicidar iminent, reprezintă o sarcină profesională de importanță majoră din punctul de vedere al prevenției primare, secundare și terțiare.

Programul are la bază o abordare centrată pe client și proces, prin încorporarea practicilor clinice empiric fundamentate sau informate, constituindu-se într-o hartă și un instrumentar prin care se poate asigura o abordare clinică clară, colaborativă, focalizată pe securizarea existenței clientului/ pacientului cu risc suicidar și pe creșterea calității vieții acestuia prin identificarea și abordarea terapeutică a factorilor care motivează autoliza.

Totodată în cadrul programului se acordă o importanță considerabilă persoanei clinicianului nu doar ca variabilă importantă în cadrul procesului de intervenție, ci și din punctul de vedere al diversificării acelor instrumente ale acestuia prin care se poate asigura o mai mare grijă față de propria persoană și colegi în general și față de colegii care au pierdut prin deces un client/ pacient.

Training workshop-ul are un caracter cuprinzător, procesul-integrat, centrat pe dezvoltarea de competențe atât la nivel de cunoștințe teoretice-conceptuale, abilități practice (exersare nemijlocită), dar și pe sondarea viziunii asupra lumii și a altor variabile personale a specialistului (procese de introspecție și procesare conceptual-afectivă în grupuri mici, respectiv în grupul mare).

Prin conținutului training-workshop-ului și designul mediului de învățare se urmărește clădirea și rafinarea unor competențe empiric validate/ informate de importanță majoră în procesele de: evaluare-interventivă, conceptualizare diagnostică și terapeutică, intervenție de criză, psihoterapie, intervenție de după tentativă de suicid și deces prin suicid, alături de dezvoltarea unor meta-competențe importante printre care și: grija față de cadrul legislativ și dimensiunea etică a muncii,  colaborarea cu alți specialiști, respectiv cu  aparținătorii, persoanele semnificative ale clientului/ pacientului, documentarea scrisă adecvată a cazului (când este cazul – elaborarea raportului psihologic de natură psihoterapeutică) dar și creșterea și menținerea capacității reflexive și auto-reflective a specialistului, a grijii față de propria persoană și colegi.

Demersul clădirii competențelor este fundamentat pe teorii etiologice ale comportamentului suicidar și teorii ale schimbării și este construit în jurul etapelor majore ale proceselor de intervenție de criză  și psihoterapie.

În acest scop au fost selectate modele empiric validate ale sistemelor de competențele axate pe prevenția actului suicidar (Cramer și colab. 2019, 2020, 2023, 2024; Jobes, 2021, 2023; Posner și colab. 2011, 2023; etc.)modele și instrumente de evaluare și de intervenție îndelung cercetate unele reprezentând ”standardul de aur” în domeniu [printre care: C-SSRS (Posner și colab., 2011) sau C-CASA (Posner și colab., 2007), respectiv SSF-5 (Jobes, 2023) din cadrul modelului CAMS (Jobes, 2021, 2023), dar și alte modele de intervenție empiric validate, specifice unor modalități psihoterapeutice și instrumente de evaluare standardizate, care facilitează o evaluare directă, respectiv indirectă a riscului suicidar. În cadrul training-workshop-ului se pune accent pe modul în care aceste instrumente pot fi integrate în interviului-interventiv centrat pe client/ pacient și focalizat pe procesul terapeutic, ținându-se cont de principiile și liniile directoare ale bunelor practici din domeniu. 

Un alt scop major al training-workshop-ului îl constituie clădirea, rafinarea competențelor din sfera conștientizării, reflectării de către clinician sau viitorul specialist  asupra propriilor valori și atitudini care pot influența munca cu această categorie de clienți/ pacienți și nu în ultimul rând asupra propriului (posibil) risc suicidal, asupra impactului pe care suicidul clinicianului îl poate avea asupra clienților/ pacienților, colegilor.

Pe lângă cunoștințele teoretice, micro-laboratoarele de clădire a competențelor din sfera abilităților practice, programul are și o solidă componentă experiențială, care facilitează implicarea și procesarea emoțională a conținuților personale relevante ale participanților.

Dată fiind încărcătura emoțională pe care o presupune training-workshop-ul, participarea persoanelor care se confruntă cu vulnerabilități acute intense, nu este indicată.

Formarea se desfăşoară în limba română, în Cluj-Napoca în persoană sau în mediul electronic (videoconferință în direct prin platforma Zoom). Nota nr. 1 – se creează liste de așteptare separate pentru cele două medii de lucru.  Nota nr. 2 – la cerere, formator-supervizorul desfăşoară activitatea şi în limba maghiară.

Participanţi potenţiali – asistenţi sociali, psihologi clinicieni, consilieri psihologici; filozofi; medici, psihoterapeuţi; psihopedagogi; psihologi; teologi, respectivi studenții facultăților de profil anterior menționate. Notă – în condițiile în care Colegiul Psihologilor din România produce modificări în privința licențelor pe baza căruia se poate participa la formări în domeniul psihoterapiei, aceste modificări vor fi respectate (excepție făcând formările continue la care s-au semnat deja contracte).

Calendarul formării:

Datele zilelor de lucru vor fi afișate în curând.

Programul de lucru – ora de formare fiind echivalentul a 50 de minute, în zilele de lucru cu 8 ore de formare sosirea va fi la ora 8.45, începerea la ora 09, încheierea la ora 17,15. Pauza de masă de masă între 13-14. Vor mai exista două pauze mici a câte 15 minute). În zilele cu 5 ore de formare programul va fi între 09-13 cu o pauză de 15 minute.

Interviu de selecţie: interviu individual de 50 de minute, privind maturitatea, motivaţia, întrebările candidatulubilitate personală nu sunt siguri de faptul că participarea cu prezenta ocazie ar fi indicată. Programările pentru interviu se vor realiza prin e-mail, pe baza unei înţelegeri prealabile cu fiecare participant(ă) și vor fi susținute în perioada de dinaintea achitării taxei de participare. Taxă de interviu de selecție – echivalentul la cursul BNR a 55 de euro. Plata se realizează prin virament bancar în contul Asociației.i. Sunt invitate doar acele persoane la interviul de selecţie care nu au participat la formări de altă natură, supervizare cu formatorul-supervizor titulara formării continune sau colegii care, confuntându-se cu o stare de vulnerabilitate personală.

Condiții de dobândire a diplomei de participare din partea CPR și AΨQ, respectiv a diplomei AΨQ pentru colegii, care nu sunt membri ai CPR:

  1. respectarea politicilor de prezență în conformitate cu Regulamentul AΨQ (fiind admise maximum 20% absențe – adică 10 ore). Un număr mai mare de absențe conduce la imposibilitatea continuării participării, respectiv a obținerii certificatului de participare și a punctelor de credit. Nu se oferă credite parțiale. Absențele se achită integral,
  2. în condițiile desfășurării FC în mediul online, deschiderea camerei video pe toată durata activității este obligatorie alături de respectarea intimității mediului de învățare,
  3. între module, realizarea integrală a sarcinilor pentru acasă,
  4. în condițiile păstrării anonimatului: completarea la începutul și la încheierea programului a formularelor de autoevaluare, respectiv la încheiere și a formularului de evaluare a programului și a prestației formatoarei.
  5. achitării integrale a taxei de participare.

Notă – din cele 50 de ore de formare, 30 se recunosc ca ore de participare la workshop-uri/ conferinţe în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu și de familie.

Taxa de participare: echivalentul în lei a 10 euro/ ora de formare. Plata se realizează prin virament bancar în contul Asociației.

Numărul minim de participanți – 15 persoane. Numărul maxim de participanţi – 21 de persoane.

Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării intenției de participare oricând în intervalul de până la debutul zilelor de lucruÎnscriere electronică. Locurile se ocupă din momentul achitării taxei de participare în intervalul 01-08 septembrie 2025.

Informaţii suplimentare prin e-mail: psi.quest.CP@gmail.com. Înscriere electronică.

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

Autocunoaştere/dezvoltare personală sistemică familială

Natura activităţii: formare complementară în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie (constituind parte integrantă a formării. La încheiere se dobândeşte certificatul care atestă parcurgerea acestui proces).

Numărul de ore de contact – 150.

Dr.ŠKOLKA Enikő  – psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie (ATF-PF, Miercurea-Ciuc, treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Data debutului activităţii – 14.06.2015.

Numărul de locuri disponibile la ora actuală: 0.

Debutul probabil al următorului grup – anul 2017.

Descriere: cele 150 de ore de autocunoaştere/ dezvoltare personală sistemică de natură familială se centrează îndeosebi pe munca viitorului psihoterapeut sistemic cu propria familie de origine şi cu familia nucleară/actuală (când este cazul). Dat fiind importanţa cunoaşterii de către psihoterapeut a moştenirii pe care o aduce din propria familia şi a modului în care aceasta influenţează propria funcţionare (în familia actuală, în relaţiile semnificative, etc.), acest tip de autocunoaştere/dezvoltare personală este obligatoriu de parcurs în cadrul programelor de formare complementară oferite de către ATF-PF. Procesul în sine se desfăşoară în grup închis, începând cu cea de a 30-a oră de lucru.

Informaţii suplimentare puteţi accesa la pagina Importanţa autocunoaşterii/dezvoltării personale în formarea psihoterapeuţilor sistemici respectiv la pagina Procesul de autocunoaştere/dezvoltare personală de natură sistemică din cadrul formării.

Formarea se desfăşoară în limba română. (La cerere formatoarea desfăşoară activitatea şi în limba maghiară).

Participanţi potenţiali: participanţi aflaţi în procesul de formare teoretico-metodologică în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie,  respectiv în cadrul formărilor aparţinând altor metode de psihoterapie; consilieri psihologici, etc.

Costul formării: 5 EUR/oră de formare (sau corespondentul în lei la cursul valutar al zilei). Plata se realizează cu ocazia fiecărui modul de formare, la locul în care se desfăşoară formarea. Aceasta se efectuează integral şi pentru orele absentate.

Programul propus: întâlniri lunare a câte 10 ore – echivalentul unui modul – (ora de formare este echivalentul a 45 de minute calculate în timp real) desfăşurate într-o singură zi, de regulă Sâmbătă sau Duminică (de ex. de la 9-18 sau 10-19, cu pauză de masă de o oră). La propunerea formatorului sau la solicitarea de comun acord a membrilor grupului se pot parcurge mai mult decât 100 de ore de formare/an, dar nu mai multe de 150.

Datele se stabilesc de comun acord cu membrii grupului, cu ocazia primei întâlniri de lucru pentru cca. 6 luni în avans.

Reglementarea absenţelor: se poate lipsi un număr de maximum 30 ore din întreaga durată a procesului. Un număr mai mare de absenţe nu permite continuarea acestei etape ale formării (orele realizate nu se reportează pentru un alt grup), respectiv nu permit obţinerea certificatului de participare. Se cumulează absenţe la nivel de ore, nu numai la nivel de modul întreg.

Număr participanţi: maximum 15-18 persoane.

Precauţiune: în aceeaşi grupă de formare, este contraindicat să se formeze simultan: membrii ai familiei (soţ-soţie sau parteneri de viaţă, surori/fraţi, părinte-copil; cumnaţi, noră/ginere-soacră/socru, etc.); persoane care sunt într-o relaţie ierarhică la locul de muncă (şef-subaltern, NU şi colegi). Contraindicaţia apare din cauza faptului că  relaţiile mai sus menţionate prin natura lor ar genera restricţii privind exprimarea liberă (ceea ce este o premisă a unui proces de autocunoaştere/dezvoltare personală autentică)  şi/sau ar putea avea consecinţe relaţionale nedorite.

Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării participării. În momentul în care grupul este complet se va trimite un e-mail cu lista nominală a participanţilor pentru a se putea descoperi, semnala şi rezolva eventualele incompatibilităţi personale.

Informaţii suplimentare, înscriere la dra secretară  MERTOIU Carmen, e-mail: psi.quest.info@gmail.com, tel: 0755 – 242763 (L, Mi, V; 08:30 – 13:30).

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

Autocunoaştere/dezvoltare personală sistemică integrativă

Natura activităţii: procesul de autocunoaștere/dezvoltare personală constituie parte integrantă a formării în modalitatea psihoterapiei sistemice individuale, de cuplu şi de familie a ATF-PF. La încheiere se dobândeşte certificatul care atestă parcurgerea acestui proces. Acest tip de activitate profesională (fiind parte a formării acreditate la CPR), poate fi acceptat de către alte asociaţii formatoare în contul orelor de autocunoaştere/dezvoltare personală a viitorului psihoterapeut.

Numărul de ore de contact – 100

Formator-supervizorDr.ŠKOLKA Enikő – psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie (ATF-PF, Miercurea-Ciuc, treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); președintele Comisiei Profesionale al ATF-PF; coordonatoarea grupului de cercetare independent Ψ-Quest din Cluj-Napoca; fost lector universitar în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Perioada propusă pentru începerea activităţii: primăvara anului 2021, în funcţie de ritmul de construire a grupului (ritm cu care secretariatul va ţine la curent potenţialii participanţi).

Acest grup de formare se va desfăşura în limba română.

Descriere: acest proces de 100 de ore dezvoltare personală sistemică de natură integrativă se centrează îndeosebi pe reliefarea şi prelucrarea temelor personale importante ale viitorului specialist (conflicte, blocaje intrapsihice și interpersonale etc.) și/sau pe nevoia de dezvoltare personală. Ţinând cont pe de o parte de nevoile individuale ale participanţilor, pe de altă parte de fenomenele dinamicii de grup, facilitarea procesului de dezvoltare personală se desfăşoară simultan la nivel individual şi relaţional. Procesul de autocunoaștere din punct de vedere teoretic este fundamentat pe epistemologia sistemică (ciberentică), teoria atașamentului respectiv pe elemente din sfera teoriilor: relației de obiect, neurobiologice, psihologiei evoluționiste, psihologie existențială, integrându-se strategii și tehnici de o mare varietate nu doar din psihoterapia sistemică individuală, de cuplu și de familie ci și tehnici de natură psihodinamică, cogntiv-comportamentale, umanist-experiențiale (centrată pe client de orientare focusing) într-o manieră constructivistă centrată pe nevoile indivizilor și a grupului.
Una dintre scopurile fundamentale ale acestui proces îl constituie munca profundă – centrată pe proces – cu sinele specialistului în vederea creșterea capacității identificării tiparelor emoționale, cognitive, comportamentale (inclusiv a celor inter-relaționale), dar și a modificării acestora la nivel comportamental în vederea creșterii pe de o parte a capacității de autonomie și de apartenență caracterizată prin intimitate, cu impact direct deopotrivă asupra vieții personale și a capacității de utilizare a sinelui în cadrul procesului psihoterapeutic.

Procesul în sine se desfăşoară în grup închis, începând cu cea de a 20-a oră de lucru.

Parcurgerea acestui tip de autocunoaştere/dezvoltare personală este opţională în cadrul programelor oferite de către ATF-PF [cele 100 de ore existând posibilitatea să fie transferate din alte procese adecvate şi acreditate CPR şi FRP (a se accesa cel de-al doilea link din paragraful de mai jos)].

Informaţii suplimentare puteţi accesa la pagina Importanţa autocunoaşterii/dezvoltării personale în formarea psihoterapeuţilor sistemici respectiv la pagina Procesul de autocunoaştere/dezvoltare personală de natură sistemică din cadrul formării.

Participanţi potenţiali: participanţi aflaţi în curs de formare în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie sau participanți aflați în formare, supervizare în cadrul altor modalități psihoterapeutice; specialiști din sfera asistenței psihologice/medicale/sociale; psihologi, medici, psihopedagogi, asistenţi sociali; studenţi înscrişi la specialităţile menţionate.

Important: participanţii potenţiali care nu au mai colaborat cu acelaşi formator-supervizor, este necesar să se prezinte în prealabil la un interviu de selecţie.

Modul de lucru – grupul va debuta în mediul online. Pe măsură ce va fi posibil, va continua în manieră față în față în condițiile asigurării respectării normelor de siguranță atât pentru participanți, cât și pentru persoanele de contact potențial nevaccinate (încă) a acestora. Data și maniera în care vom face trecerea de la formatul online la cel cu prezență personală o vom stabili împreună ținând cont de situația fiecărui participant.

Număr participanţi: 10-15 de persoane.

Programul propus: întâlniri de lucru a câte 10 de ore, lunar. La începutul verii se pot comasa maximum 2 întâlniri de lucru a câte 20 de ore desfășurate în două zile consecutive (la sfârșit de săptămână). Datele se stabilesc de comun acord cu membrii grupului, cu ocazia primei întâlniri de lucru pentru întreaga perioadă a procesului.

Costul formării: 6 EUR/oră de formare (ora de formare este echivalentul a 45 de minute calculate în timp real). Plata se efectuează integral şi pentru orele absentate.

Reglementarea absenţelor: se poate lipsi un număr de maximum 20 de ore din întreaga durată a procesului. Un număr mai mare de absenţe nu permit continuarea acestei etape ale formării (orele realizate nu se reportează pentru un alt grup), respectiv nu permit obţinerea certificatului de participare. Se cumulează absenţe la nivel de ore, nu numai la nivel de modul întreg.

Precauţiune: în aceeaşi grupă de formare este contraindicat să se formeze simultan: membri ai familiei (soţ-soţie sau parteneri de viaţă, surori/fraţi, părinte-copil; cumnaţi, noră/ginere-soacră/socru, etc.); persoane care sunt într-o relaţie ierarhică la locul de muncă (şef-subaltern, NU şi colegi). Contraindicaţia apare din cauza faptului că  relaţiile mai sus menţionate prin natura lor ar genera restricţii privind exprimarea liberă (ceea ce este o premisă a unui proces de autocunoaştere/dezvoltare personală autentică)  şi/sau ar putea avea consecinţe relaţionale nedorite.

În momentul în care grupul este complet se va trimite un e-mail cu lista nominală a participanţilor pentru a se putea descoperi, semnala şi rezolva eventualele incompatibilităţi personale.

Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării participării. Înscrierile se fac utilizând adresa psi.quest.info@gmail.com

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

Asistenţa psihologică complexă prin psihoterapie, consiliere a bolnavilor aflaţi în stadiul terminal şi al aparţinătorilor acestora

Natura activităţii: curs de formare profesională continuă. AFC în curs de actualizare de către titulară.  

Numărul de ore: 80. Numărul de credite acordate CPR: 80.

Asistenţa psihologică complexă prin psihoterapie

Susținut de: Dr. ŠKOLKA Enikő psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică individuală, de cuplu şi familie (Asociația Ψ-Quest, Cluj-Napoca), treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); psihoterapeut psihodinamic individual pentru adulți (IPI, Washington DC/ Maryland, SUA); schema psihoterapeut aflat în supervizare (STISA – Africa de Sud); președintele Comisiei Profesionale a AΨQ; coordonatoarea grupului de lucru Ψ-Quest, preocupat de cercetare; fost lector universitar titular în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Obiective: familiarizarea participanţilor cu asistenţa psihologică (consilierea şi psihoterapia) complexă a persoanelor (copiilor, adolescenţilor şi adulţilor) care se confruntă cu stadiul terminal; facilitarea cunoaşterii de către participanţi: a factorilor care influenţează reprezentarea morţii şi atitudinea faţă de moarte; a dilemelor etice frecvent întâlnite în asistenţa de specialitate (medicală şi psihologică) a bolnavilor terminali şi a familiilor lor; a problematicii fenomenului intervenţiilor, non-intervenţiilor medicale care conduc la scurtarea intenţionată a duratei vieţii pacienţilor – legi care reglementează aceste fenomene în lume; a filozofiei hospice; a modului de lucru propus de principalele şcoli, orientări psihoterapeutice; nu în ultimul rând a modului în care se realizează selecţia şi pregătirea specialiştilor din acest domeniu, prevenţia burnout-ului şi intervenţia de specialitate în condiţiile în care apare suprasolicitarea fizică şi psihică a specialistului; exersarea unor tehnici de comunicare cu efect psihoterapeutic.

Formarea se desfăşoară în limba română. (La cerere formatoarea desfăşoară activitatea şi în limba maghiară).

Participanţi potenţiali: psihoterapeuţi; consilieri psihologici; medici, psihologi, psihopedagogi, asistenţi sociali.

Perioada preconizată a desfășurării – 

Interviu de selecţie: interviu individual de 50 de minute, privind maturitatea, motivaţia, expectaţiile, întrebările candidatului. Sunt invitate doar acele persoane la interviul de selecţie care nu participă la modul curent la formări de altă natură cu aceeaşi formatoare. Taxă de interviu se poate consulta în meniul vertical la secțiunea Taxe de formare. Programările pentru interviu se vor realiza prin e-mail, pe baza unei înţelegeri prealabile cu fiecare participant.

Taxa de participare: 9 euro sau echivalentul în lei/ ora de formare pentru membrii AΨQ, respectiv 10 euro/ ora de formare pentru non-membri. Plata se realizează prin virament bancar în contul Cabinetului Individual de Psihologie al titularei cel târziu în ziua în care are loc fiecare modul de formare. Aceasta se efectuează integral şi pentru orele absentate.

Calendarul activităților – va fi anunțat în prealabil, în timp util. Ora de formare este echivalentul a 50 de minute calculate în timp real.

Reglementarea absenţelor: se poate lipsi un număr de maximum 15 ore din întreaga durată a cursului. Un număr mai mare de absenţe nu permite continuarea formării, respectiv obţinerea certificatului de participare.

Notă: din cele 80 de ore se recunosc un număr de 40 de ore de participare la workshop-uri/conferinţe în psihoterapia sistemică de individuală, de cuplu şi de familie.

Numărul maxim de participanţi: 25 de persoane.

Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării participării

Numărul de persoane înscrise: 

Precauţie: dat fiind natura emoţional solicitantă a muncii în acest domeniu – este indicat ca la această formare continuă să nu participe persoane care se confruntă actualmente cu probleme serioase de viaţă, dificultăţi de adaptare, sau pierderi cauzatoare de o suferinţă considerabilă. În aceste situaţii este indicat ca participarea la un asemenea grup să se mai amâne pentru o perioadă.

Informaţii suplimentare prin e-mail: psi.quest.CP@gmail.com. Înscriere electronică.

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

De ce și când este sistemică psihoterapia sistemică? Epistemologia cibernetică. Frumusețea tiparelor care conectează estetica, pragmatica și etica în mod util, fundamentat pe valori și non-moralizator

Natura activităţii: curs de formare profesională continuă.

Numărul de ore: 30. Numărul de credite acordate CPR: în curs de acreditare.

Susținut de către: Dr. ŠKOLKA Enikő – psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie (ATF-PF, Miercurea-Ciuc, treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); președintele Comisiei Profesionale al ATF-PF; coordonatoarea grupului de cercetare independent ”Ψ-Quest” din Cluj-Napoca; fost lector universitar în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Obiective – Viziunea terapeutului asupra lumii și asupra modului în care funcționează psihoterapia are un impact deosebit asupra actului terapeutic și asupra modului în care se simt și lucrează clienții în decursul acestui demers și nu în ultimă instanță asupra eficienței intervenției. Conștientizarea de către practician a acestor viziuni reprezintă un act plin de responsabilitate față de clienți.

Prin prezenta formare continuă se dorește, pe de o parte facilitarea dezvoltării proceselor auto-reflexive ale specialistului, respectiv a specialiștilor aflați în devenire referitor la viziunea proprie asupra lumii și familiarizarea acestora cu epistemologia cibernetică. Se urmărește asigurarea abordării de la meta nivel a meta-teoriei psihoterapiei sistemice printr-o analiză profundă și multi-fațetată a primei metafore organizatoare a metodei – metafora sistemică, așa cum a fost văzută de întemeietorii metodei și așa cum este înțeleasă în prezent. Totodată se asigură și o trecere în revistă și a celorlalte metafore, care stau la baza psihoterapiei de cuplu și familie.

În centru focalizării se află epistemologia cibernetică (cu cele două nivele de analiză ale sale, cibernetica de ordin I – specifică viziunii moderniste și cibernetica de ordin II – specifică viziunii post-moderniste) respectiv tiparele care conectează fenomene de importanță centrală în procesul terapeutic: estetica (raportarea terapeutului cu respect, uimire/fascinație și apreciere față de sistemul client), pragmatica (utilizarea strategică a metodelor, tehnicilor terapeutice în vederea facilitării schimbării), respectiv etica (conduita terapeutică caracterizată de corectitudine și de facilitarea accesului sistemului client la cât mai multe opțiuni viabile pentru acesta și contextele sale).

Un atent meșteșugit laborator de identificare și de clădire a unor atitudini și competențe specifice abordării fundamentate pe cibernetica de ordin I și II, va asigura un mediu de explorare și exersare intensă a abilităților tehnice.

În vederea facilitării înțelegerii profunde a acestor fenomene, analizate prin prisma unor lentile conceptuale, care permit un nivel de abstractizare ridicat, se va pune în lucru un bogat material clinic din practica formatoarei însoțit de producții personale ale clienților (pentru utilizarea cărora s-a obținut acordul) și materiale preluate din artele frumoase (filme, literatură, muzică, desen/pictură).

Formarea se desfăşoară în limba română. (La cerere formator-supervizorul desfăşoară activitatea şi în limba maghiară).

Participanţi potenţiali – asistenţi sociali, psihologi clinicieni, consilieri psihologici; filozofi; medici, psihoterapeuţi; psihopedagogi; psihologi; teologi, respectivi studenții facultăților de profil anterior menționate.

Data debutului grupului – 13.09.2018.

Taxa de participare – 5 EUR/oră de formare (sau corespondentul în lei la cursul valutar al zilei). Plata se realizează cu ocazia fiecărui modul de formare, la locul în care se desfăşoară formarea. Aceasta se efectuează integral şi pentru orele absentate.

Calendarul activităţilor – întâlniri de lucru lunare a câte 10 ore – echivalentul unui modul – (ora de formare este echivalentul a 45 de minute calculate în timp real) desfăşurate într-o singură zi, de regulă Sâmbătă sau Duminică (de ex. de la 9-18 sau 10-19, cu pauză de masă de o oră).

Datele se stabilesc de comun acord cu membrii grupul, cu ocazia primei întâlniri de lucru.

Structura formării în cadrul celor 10 ore care constituie un modul,  va exista o combinaţie între:  1/3 -teorie, 1/3 –  laborator de competențe; 1/3 – autocunoaştere/ dezvoltare personală.

Reglementarea absenţelor – se poate lipsi un număr de maximum 6 ore din întreaga durată a cursului. Un număr mai mare de absenţe nu permite continuarea formării, respectiv obţinerea certificatului de participare.

Interviu de selecţie – nu se impune.

Numărul de participanţi – 22. Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării participării.

Numărul de persoane înscrise – 10.

Nota nr. 1 – cele 30 de ore se recunosc integral în contul celor 80 de ore care fac parte din curriculumul de formare în psihoterapia sistemică de cuplu și familie al ATF-PF.

Nota nr. 2 – aceast curs de formare continuă face parte din pachetul de activități profesionale (alături de alte 2 workshop-uri) din care unul este obligatoriu de parcurs de către colegii care nu au formare în metoda psihoterapiei sistemice de cuplu și familie și care doresc să parcurgă sau participă deja la formarea continuă ”Teorii, metode şi tehnici în psihoterapia individuală a copilului şi adolescentului de natură sistemic fundamentată şi integrativă”.

Informaţii suplimentare, înscriere la dna secretară MERTOIU Carmen, e-mail: psi.quest.info@gmail.com, tel: 0755 – 242763 (L, Mi, V; 08:30 – 13:30).

Sajnos ennek a bejegyzésnek csak Română nyelvű változata van.

Formare teoretico-metodologică în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie

autor: Jonathan Zander

autor: Jonathan Zander

Natura formării: formare profesională complementară (la finalul căreia se obţine Certificatul de psihoterapeut practicant sub supervizare/autonom)

Numărul de ore de contact – 300.

Informaţii suplimentare puteţi accesa la Descrierea formării

Desfășurat de către:

Dr. ŠKOLKA Enikő – psihoterapeut şi formator-supervizor senior în psihoterapia sistemică de cuplu şi familie (ATF-PF, Miercurea-Ciuc, treapta de specializare – principal); hipno-psihoterapeut ericksonian (Asociaţia Română de Hipnoză Clinică, Relaxare şi Terapii Ericksoniene, Iaşi, treapta de specializare – specialist); psihoterapeut şi formator-supervizor în psihoterapia centrată pe persoană de orientare focusing pentru copii, adolescenţi şi adulţi, (SGGT-Elveţia); președintele Comisiei Profesionale al ATF-PF; coordonatoarea grupului de cercetare independent ”Ψ-Quest” din Cluj-Napoca; fost lector universitar în cadrul Departamentului de Psihopedadogie Specială a UBB; doctor în psihologie (tema tezei – asistența bolnavilor aflați în stadiul terminal și al aparținătorilor lor); licenţe în: 1. psihopedagogie specială; 2. psihologie.

Dr. COSTEA-BĂRLUȚIU Carmen – psihopedagog, treapta de specializare – specialist autonom; psihoterapeut sistemic de cuplu și familie aflat în formare ca formator-supervizor, treapta de specializare – practicant autonom, hipnoterapeut ericksonian, treapta de specializare – practicant în supervizare, lector universitar în cadrul Departamentului de Psihopedagogie Specială al UBB; cercetător voluntar în cadrul Asociației ”ψ-Quest”, în domeniul psihoterapiei sistemice și al dinamicii relațiilor intra-familiale; doctor în psihologie (tema generală a tezei – teoria ataşamentului).

Data la care se preconizează debutul unui nou grup: în decursul anului 2018 în funcție de ritmul de constituire a grupului.

Formarea se desfăşoară în limba română. (La cerere Dr.ŠKOLKA Enikő desfăşoară formarea şi în limba maghiară).

Participanţi potenţiali: psihoterapeuţi; psihologi clinicieni, consilieri psihologici; medici, psihologi, psihopedagogi, asistenţi sociali, teologi, respectiv studenții facultăților de profil anterior menționate. (Informaţii suplimentare se pot accesa la Criterii de selecţie).

Costul formării: 5 EUR/oră de formare (sau corespondentul în lei la cursul valutar al zilei). Plata se realizează cu ocazia fiecărui modul de formare, la locul în care se desfăşoară activitatea. Aceasta se efectuează integral şi pentru orele absentate.

Programul propus: întâlniri de lucru lunare a câte 10 ore – echivalentul unui modul – (ora de formare este echivalentul a 45 de minute calculate în timp real) desfăşurate într-o singură zi, de regulă Sâmbătă sau Duminică (de ex. de la 9-18 sau 10-19, cu pauză de masă de o oră). La solicitarea de comun acord a membrilor grupului se pot parcurge mai mult decât 100 de ore de formare/an, dar nu mai mult de 150.

Datele se stabilesc de comun acord cu membrii grupului cu ocazia primei întâlniri de lucru, pentru cca. 6 luni în avans.

Reglementarea absenţelor: se poate lipsi motivat maximum 20% din întreaga durată a formării (20 de ore absenţe/1oo de ore de formare; se cumulează absenţe la nivel de ore nu numai la nivel de bloc întreg). Limita maximă şi modul de distribuţie a orelor absentate sunt stipulate în Regulamentul formării (accesibil cu parolă doar pentru membrii aflaţi în procesul de formare). Odată această limită atinsă, este imposibilă continuarea formării cu acelaşi grup de formare (existând posibilitatea reconectării la un alt grup de la numărul de ore de la care s-a produs întreruperea).

Număr participanţi: 22 de persoane.

Numărul persoanelor înscrise: 8.

Înscrierile se vor face în ordinea cronologică a anunţării intenţiei de participare. În condițiile în care apar probleme de compatibilitate între membrii înscriși, își păstrează locul persoana care s-a înscris prima.

Potenţialii participanţi vor participa la un interviu de selecţie de 45 de minute, care ţinteşte evaluarea maturităţii şi motivaţiei personale. Taxa interviu este de 100 de Ron (include verificarea dosarului de înscriere şi onorariul pentru interviul de selecţie).

Precauţiune: în aceeaşi grupă de formare, este contraindicat să se formeze simultan: membrii ai familiei (soţ-soţie sau parteneri de viaţă, surori/fraţi, părinte-copil; cumnaţi, noră/ginere-soacră/socru, etc.); persoane care sunt într-o relaţie ierarhică la locul de muncă (şef-subaltern, NU şi colegi). Contraindicaţia apare din cauza faptului că şi formarea teoretico-metodologică se desfăşoară într-o manieră care implică autocunoaştere/dezvoltare personală, iar relaţiile mai sus menţionate prin natura lor ar genera restricţii privind exprimarea liberă şi/sau ar putea avea consecinţe relaţionale nedorite.

În momentul în care grupul este complet se va trimite un e-mail cu lista nominală a participanţilor pentru a se putea descoperi, semnala şi rezolva eventualele incompatibilităţi personale.

Informaţii suplimentare, înscriere la dra secretară MERTOIU Carmen, e-mail: psi.quest.info@gmail.com, tel: 0755 – 242763 (L, Mi, V; 08:30 – 13:30).

következő oldal »